Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Barn og ungdom, KISS-KIDD, det asymetriske barnet.

Klinikken har i økende grad hatt fokus på behandling av spedbarn, barn og ungdom. Etter to første side artikkler i Fredrikstad Blad og oppmerksomme fysioterapeuter og helsesøstre på helsestasjonene har arbeidet med denne gruppen økt kraftig slik at dette er et hovedfokus ved klinikken.

Vi har styrket staben så Bent Brask jobber i sammen med manuellterapeut Pål Gunnar Olsen og fysioterapeutene Frode Tjøstolvsen, Thomas Larsen,  Marianne  Maurstad, Hans Ove Vinje og Brigitte Slot.  Vi har fått veldig god erfaring med gruppen og alle tiltakene som skal til for å få et godt resultat.

Arbeidet med barn og ungdom er krevende, men med erfaringen vi nå har vil de aller fleste få normalisert ledd funksjon som kan vises med objektive målemetoder.

Arbeidet omfatter blant annet hode, nakke, rygg og ben smerter, nedsatt motorikk, kroppslige spenningstillstander, adferdsproblemer, konsentrasjonsproblemer, nedsatt finmotorikk og lærevansker.

Vår daglige og vanlige opplevelse er barn som har blitt kvitt sine smerter og plager, har blitt rolige, er gladere, er mer harmoniske, gjør leksene, løper fortere, deltar i lek, er mindre kranglete, sitter stille og konsentrere seg, og foreldre som har fått et bedre liv med mindre bekymring.

Vi har i økende grad også barn med skader fra fall og ulykker, isolerte ryggplager, ankel og kne smerter, nedsatt kondisjon og energi, idrettskader og  andre belastningsskader.  Dette er omtalt i Fredrikstad Blad

Den første artikkelen i Fredrikstad Blad om Marius (trykk på bildet for flere bilder):

Artikkelen om Marius (9år) som hatet skolen

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter